Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 33 | 3 | 599-602

Tytuł artykułu

Broken Circuits in Matroids-Dohmen’s Inductive Proof

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Dohmen [4] gives a simple inductive proof of Whitney’s famous broken circuits theorem. We generalise his inductive proof to the case of matroids

Słowa kluczowe

Wydawca

Rocznik

Tom

33

Numer

3

Strony

599-602

Opis fizyczny

Daty

wydano
2013-07-01
online
2013-07-30

Twórcy

  • University of Business in Wrocław Department of Management ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław, Poland
  • Poznań University of Economics Faculty of Informatics and Electronic Economy Department of Operations Research al. Niepodlegości 10, 61-875 Poznań, Poland

Bibliografia

  • [1] T. Brylawski, The broken circuit complex , Trans. Amer. Math. Soc. 234 (1977) 417-433. doi:10.1090/S0002-9947-1977-0468931-6[Crossref]
  • [2] T. Brylawski and J. Oxley, The Tutte polynomials and its applications, in: Matroid Applications, N. White (Ed(s)), (Cambridge University Press, 1992) 121-225.
  • [3] K. Dohmen, Some remarks on the sieve formula, the Tutte polynomial and Crapo’s beta invariant , Aequationes Math. 60 (2000) 108-115. doi:10.1007/s000100050139[Crossref]
  • [4] K. Dohmen, An inductive proof of Whitneys broken circuit theorem, Disscus. Math. Graph Theory 31 (2011) 509-515. doi:10.7151/dmgt.1561[Crossref]
  • [5] A.P. Heron, Matroid polynomials, in: Combinatorics, D.J.A. Welsh and D.R. Woodall (Ed(s)), (The Institute of Combinatorics and Its Applications, Southend-On-Sea, 1972) 164-202.
  • [6] J.G. Oxley, Matroid Theory (Oxford University Press, Oxford, 1992).

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.doi-10_7151_dmgt_1689
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.