Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2006 | 4 | 3 | 525-530

Tytuł artykułu

Remarks on affine complete distributive lattices

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
We characterise the Priestley spaces corresponding to affine complete bounded distributive lattices. Moreover we prove that the class of affine complete bounded distributive lattices is closed under products and free products. We show that every (not necessarily bounded) distributive lattice can be embedded in an affine complete one and that ℚ ∩ [0, 1] is initial in the class of affine complete lattices.

Wydawca

Czasopismo

Rocznik

Tom

4

Numer

3

Strony

525-530

Opis fizyczny

Daty

wydano
2006-09-01
online
2006-09-01

Twórcy

Bibliografia

  • [1] B.A. Davey and H.A. Priestley: Lattices and Order, Cambridge University Press, 1990.
  • [2] G. Grätzer: “Boolean functions on distributive lattices”, Acta Math. Acad. Sci. Hung., Vol. 15, (1964), pp. 195–201. http://dx.doi.org/10.1007/BF01897037
  • [3] S. MacLane: Categories for the working mathematician, 2nd ed., Springer Verlag, (1998).
  • [4] M. Ploščica: “Affine Complete Distributive Lattices”, Order, Vol. 11, (1994), pp. 385–390. http://dx.doi.org/10.1007/BF01108769
  • [5] H.A. Priestley: “Representation of distributive lattices by means of ordered Stone spaces”, Bull. London Math. Soc., Vol. 2, (1970), pp. 186–190.
  • [6] H.A. Priestley: “Ordered topological spaces and the representation of distributive lattices”, Proc. London Math. Soc., Vol. 3(24), (1972), pp. 507–530.
  • [7] D. van der Zypen: Aspects of Priestley Duality, Thesis (PhD), University of Bern, 2004.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.doi-10_2478_s11533-006-0012-y
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.