PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 8 | 77-86
Tytuł artykułu

O pewnej implikacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
The purpose of this paper is to show how the process of provinga theorem in different ways or proving generalized versions of the theorem,after learning one its proofs, influences the development of the skills of provingtheorems and analysing proofs by the students of mathematics. Toillustrate this process we use an elementary theorem about numbers and itsgeneralizations, giving fourteen proofs. Proving theorems we use methodsand facts which are available to high school students.
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
  • Bednarek, W.: 2006, Prostsze rozwiązanie, Matematyka 8, 464.
  • ---
  • Górnicki, J.: 1995, Okruchy matematyki, PWN, Warszawa.
  • ---
  • Górowski, J., Łomnicki, A.: 2012, Cechy równoboczności trójkątów, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia IV, 83–92.
  • ---
  • Guzicki, W.: 2013, Rozszerzony program matematyki w gimnazjum. Poradnik nauczyciela matematyki, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.
  • ---
  • Janowicz, J.: 2006, Oznaczenie ma znaczenie, Matematyka 2, 88–89.
  • ---
  • Kourliandtchik, L.: 2002, Słynne nierówności, Aksjomat, Toruń, 9–40, 187–206.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-issn-2450-341X-year-2016-volume-8-article-3643
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.