Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
PL
|
EN
Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
test
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Autor-Data)
Harvard
ACS
ACS (bez tytułu art.)
IEEE
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Artykuł - szczegóły
Narzędzia
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Autor-Data)
Harvard
ACS
ACS (bez tytułu art.)
IEEE
Adres strony
Kopiuj
Czasopismo
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
2013
|
5
| 51-56
Tytuł artykułu
Around the Wilson's theorem
Autorzy
Jan Górowski
,
Adam Łomnicki
Treść / Zawartość
Pełne teksty:
Pobierz
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
In this paper some known conditions and new congruences characterising prime numbers are given. Some of them are obtained by the generalised Wilson theorem given by Gauss. The elementary proof of this theorem is also presented.
Słowa kluczowe
PL
prime number
Wilson’s theorem
congruence
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
Czasopismo
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
Rocznik
2013
Tom
5
Strony
51-56
Opis fizyczny
Daty
wydano
2017-07-05
Twórcy
autor
Jan Górowski
autor
Adam Łomnicki
Bibliografia
Dence, J. B., Dence, T. P.: 1995, Anecessary and sufficient conditions for twin primes, Missouri J. Math. Sci. 7(3), 129-131.
Ribenboim, P.: 1991, The little book of big primes, Springer Verlag, New York.
Sierpiński, W.: 1988, Elementary theory of numbers. second edition, North-Holland PublishingCo, Amsterdam.
Yan, S. Y.: 2006, Number theory for computing, Springer Verlag, Berlin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-issn-2450-341X-year-2013-volume-5-article-3668
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.