PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 4 | 75-82
Tytuł artykułu

Od hipotezy do twierdzenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
In the paper, on the basis of elementary geometrical content, the authors present examples of students' reasoning, which permits, in the first place, to formulate a hypothesis, and further to find a proof. The essential fact here is that the same hypothesis can lead students to follow different possible ways of reasoning.
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
  • Enriques, F., Amaldi, U.: 1916, Zasady gieometrji elementarnej do użytku szkół średnich, Warszawa-Lwów.
  • ---
  • Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1995, O czworoboku wypukłym, Gradient 7, 218-232.
  • ---
  • Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1996, Jeszcze o czworoboku wypukłym, Gradient 1-2, 14-25.
  • ---
  • Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997a, O pewnej charakterystyce trójkątów równoramiennych i równobocznych, Gradient 1, 13-20.
  • ---
  • Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997b, O pewnych własnościach czworokąta wypukłego, Matematyka 4, 206-209.
  • ---
  • Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997c, Trójkąt – niewyczerpane źródło problemów, Matematyka 6, 357-360.
  • ---
  • Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 2004, Zadania „na wymuszanie” jako środek matematycznej aktywizacji uczących się, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 61-80.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-issn-2450-341X-year-2012-volume-4-article-3692
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.