Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 1 | 205-228

Tytuł artykułu

Ziarnista przestrzeń probabilistyczna w stochastyce dla nauczyciela - dydaktyczne osobliwości

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
The paper deals with the notion of a probability space as a mathematical object, and also as a mathematical model of a real nonmathematical situation. A construction of probability spaces with the tools of mathematical analysis and geometry is proposed. Geometrical and physical interpretations of the discrete probability space are offered as well.

Słowa kluczowe

Twórcy

autor

Bibliografia

  • Cramer, H.: 1958, Metody matematyczne w statystyce, PWN, Warszawa.
  • Feller, W.: 1977, Wstęp do rachunku prawdopodobieństwa, PWN, Warszawa.
  • Krech, I.: 1999, Cisla ˇ Fibonaˇcˇci, vˇerojatnost’ i ˇcislovye rjady, Didactics of Mathematics: Problems and Investigations 1, 27-35.
  • Leja, F.: 1969, Rachunek różniczkowy i całkowy, PWN, Warszawa.
  • Major, M., Nawolska, B.: 1999, Matematyzacja, dedukcja, rachunki i interpretacja w zadaniach stochastycznych, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków.
  • Major, M., Płocki, A.: 1993, Kontrola i ocena stochastycznej wiedzy ucznia jako nowy problem dydaktyki matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 15, 57-84.
  • Moszner, Z.: 1978, O mierzeniu w matematyce, PZWS, Warszawa.
  • Płocki, A.: 1997, Stochastyka 1. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna jako matematyka „in statu nascendi”, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków.
  • Płocki, A.: 2004, Prawdopodobieństwo wokół nas – rachunek prawdopodobieństwa w zadaniach i problemach, Wydawnictwo „Dla szkoły”, Wilkowice.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.ojs-issn-2450-341X-year-2006-volume-1-article-3796
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.