Issue icon
Issue

2005/28/01

Journal: Didactica Mathematicae
Year: 2005
Volume: 28
Number: 01

Articles

11-30

Publikacje Profesor Anny Zofii Krygowskiej

  • Marianna Ciosek
  • Bożena Rożek
31-35

Jubileusz setnej rocznicy urodzin Anny Zofii Krygowskiej

  • Marianna Ciosek
37-48

„Formalizm zdegenerowany” w sensie A. Z. Krygowskiej i obrazy w matematyce

  • Josette Adda
  • Maciej Klakla
49-58

Anna Zofia Krygowska i czeska dydaktyka matematyki

  • Frantiśek Kurina
59-63

Umiłowała szkołę. Profesor Annie Zofii Krygowskiej w setną rocznicę urodzin

  • Zdzisława Dybiec
65-77

Niektóre nurty działalności Profesor Anny Zofii Krygowskiej oraz Jej koncepcja dydaktyki matematyki

  • Jan Konior
79-82

Profesor Zofia Krygowska jako matematyk

  • Stefan Turnau
83-98

Profesor Krygowska — niezwykły człowiek, tytan pracy

  • Helena Siwek
103-113

Perspektywiczne idee Profesor Anny Zofii Krygowskiej odnoszące się do dydaktyki i nauczania matematyki oraz kształcenia nauczycieli

  • Bogdan J. Nowecki
115-120

Wystąpienie na sesji jubileuszowej z okazji setnej rocznicy urodzin Profesor Anny Zofii Krygowskie

  • Wiesław Krygowski
129-154

O wpływie Anny Zofii Krygowskiej na dydaktykę matematyki w świecie

  • Marianna Ciosek
155-184

O zasadzie właściwego ukierunkowania (rozwinięcie myśli Zofii Krygowskiej)

  • Zbigniew Semadeni
185-220

Dobieranie operacji odwrotnych przez uczniów w wieku 13-15 lat przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych

  • Agnieszka Demby
221-274

Strukturyzacja dwuwymiarowego szyku prostokątnego przez dzieci w wieku od 10 do 13 lat

  • Bożena Rożek
275-310

Idee głębokie struktur matematycznych określonych aksj ornatycznie

  • Zbigniew Semadeni
311-338

Koncepcja sieci wzajemnych powiązań idei głębokich i powiązań ich modeli formalnych

  • Zbigniew Semadeni
339-342

Wątpliwości dotyczące idei głębokich

  • Irena Trzcieniecka-Schneider
343-345

Wybrane z ZDM, część X

  • Piotr Zarzycki
347-356

CIEAEM 57 Piazza Armerina, 23-30 lipca 2005 roku

  • Mirosława Sajka
357-364

Sposoby wykorzystywania kalkulatora graficznego w procesie nauczania i uczenia się matematyki

  • Edyta Juskowiak
365-376

Fałszywe przekonania dotyczące przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie w rozumowaniach studentów matematyki

  • Bożena Pawlik
377-388

W pływ interwencji nauczyciela na aktywność matematyczną ucznia uzdolnionego w procesie rozwiązywania matematycznego problemu

  • Eugeniusz Śmietana