Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 11 | 73-87

Tytuł artykułu

Analysis of mathematics teachers’ beliefs on mathematics instruction and teaching self-efficiencies within the scope of flow theory

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Analysis of mathematics teachers’ beliefs on mathematics instruction and teaching self-efficiencies within the scope of flow theory

Języki publikacji

EN

Abstrakty

PL
In this study, it was aimed to investigate the beliefs of mathematics teachers about mathematics instruction and their teaching self-efficacy within the scope of flow theory. Participants consists of a total of 228 mathematics teachers engaged in teaching at secondary and high school levels in Turkey; they were determined using the combinations of convenience and purposive sampling. Data from the participants were obtained using The WOrk-reLated Flow inventory (WOLF), The Ohio State Teacher Efficacy Scale (OSTES) and Mathematics Related Belief Scale (MRBS). Results revealed significant positive correlations among Constructivist Beliefs of WOLF, OSTES and MRBS. Furthermore, it was found that mathematics teachers graduated from the Education Faculty had higher MRBS Constructivist Beliefs that the ones graduated from Faculty of Arts and Sciences.

Słowa kluczowe

Twórcy

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.ojs-doi-10_24917_20809751_11_5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.