PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 10 | 93-108
Tytuł artykułu

Czy kompetencja arytmetyczna jest uwarunkowana kulturowo?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Czy kompetencja arytmetyczna jest uwarunkowana kulturowo?
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of this essay is not to answer the question posed in the title, but to specify the ''preconditions'' for the defense of two opposing stances: mathematical culturalism and mathematical anticulturalism. The names of these stances are not present in the source literature. Introducing them to the debate on the nature of the relationship between expert mathematical knowledge and its folk counterpart is justified, because the dispute concerns i.a. the cultural status of mathematical discourse - especially due to the fact that the acceptance of one of the stances results in rejecting various models of teaching arithmetic in school, considering them incompatible with the stance taken in the dispute. The presented essay does not, however, focus on the strategies, methods, or transfer & teaching techniques concerning mathematics in public education systems.
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_24917_20809751_10_6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.