Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 10 | 93-108

Tytuł artykułu

Czy kompetencja arytmetyczna jest uwarunkowana kulturowo?

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Czy kompetencja arytmetyczna jest uwarunkowana kulturowo?

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The purpose of this essay is not to answer the question posed in the title, but to specify the ''preconditions'' for the defense of two opposing stances: mathematical culturalism and mathematical anticulturalism. The names of these stances are not present in the source literature. Introducing them to the debate on the nature of the relationship between expert mathematical knowledge and its folk counterpart is justified, because the dispute concerns i.a. the cultural status of mathematical discourse - especially due to the fact that the acceptance of one of the stances results in rejecting various models of teaching arithmetic in school, considering them incompatible with the stance taken in the dispute. The presented essay does not, however, focus on the strategies, methods, or transfer & teaching techniques concerning mathematics in public education systems.

Twórcy

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.ojs-doi-10_24917_20809751_10_6