PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 10 | 71-91
Tytuł artykułu

Factorial number system as an example of substantial learning environment for pre- and in-service teachers of mathematics

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Factorial number system as an example of substantial learning environment for pre- and in-service teachers of mathematics
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article draws on the work of Wittmann and his followers who conceived and developed the notion of substantial learning environment (SLE). The paper contains a proposal of a teaching unit based on the definition of Factorial Number System (FNS). First, we illustrate the process of conversion from FNS to the Decimal Number System (DNS) and back. Secondly, we provide theorems on the divisibility rules for several numbers in FNS. The main aim of this paper is to present FNS as an example of a~mathematically rich environment wherein pre-service teachers of mathematics may be actively engaged in the process of discovering subjectively new mathematics.
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_24917_20809751_10_5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.