PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 40 |
Tytuł artykułu

On students’ difficulties in changing their original procedure on the example of a task concerning differential comparison

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Recognising and understanding the difficulties, which students show at different levels of teaching mathematics, can result in increased effectiveness of teaching. In this article, difficulties of students from the second to the fifth grade of primary school are analysed, revealed while they were solving tasks regarding differential comparison. Those difficulties, seemingly related to a relatively easy subject, make one realise how complex the process of learning mathematics is. The problem of differential comparison is only an example aimed at illustrating what impact previous experiences of a student have on the formation of pieces of their new knowledge.
Rocznik
Tom
40
Opis fizyczny
Daty
wydano
2018
online
2019-01-27
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v40i0_6455
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.