PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 39 |
Tytuł artykułu

Jak studenci matematyki oceniają poprawność dowodu matematycznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Artykuł prezentuje wyniki badania umiejętności oceniania poprawności dowodówmatematycznych przez 74 studentów matematyki (polskich i słowackich)– przyszłych nauczycieli matematyki. Badani mieli za zadanie zapoznaćsię z dwoma autentycznymi rozumowaniami pochodzącymi od innych studentówmatematyki (S1 i S2), uznanymi przez ich autorów za dowody pewnegotwierdzenia. Obydwa rozumowania były błędne, choć każde z innego powodu.Analiza zebranego materiału badawczego była nastawiona na zidentyfikowaniei scharakteryzowanie trudności w rozumieniu dowodu matematycznego orazsymptomów rozumienia istotnych cech dowodu w matematyce. Narzędzie badawczezostało tak dobrane, by umożliwić pewien wgląd w pojmowanie przezstudentów związku między twierdzeniem a jego dowodem w matematyce.
Rocznik
Tom
39
Opis fizyczny
Daty
wydano
2017
online
2018-01-23
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v39i0_6341
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.