PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 39 |
Tytuł artykułu

Różne rodzaje myślenia w rozwiązywaniu problemów matematycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule zamieszczono siedem autentycznych rozumowań, uzyskanych oduczniów szkoły średniej oraz studenta studiów doktoranckich z matematykiw wyniku obserwacji ich pracy nad rozwiązaniem zadania. Każda z tych osóbrozwiązywała jedno z czterech zadań, wśród których jedno to standardowezadanie z geometrii analitycznej, a trzy pozostałe to zadania otwarte – każdeo innej strukturze logicznej. Opisane rozumowania są analizowane przezpryzmat wprowadzonej przez Profesor Zofię Krygowską typologii rodzajówmyślenia matematycznego, w której wyróżnia się: wnioskowanie empiryczne,rozumowanie intuicyjne oraz rozumowanie formalne. W komentarzach do rozumowańuwzględniane są także wyniki rozważań innych autorów na tematnatury myślenia matematycznego. W konkluzji zwrócono uwagę na różnice wrozumieniu przez poszczególnych uczniów, czym jest uzasadnienie stwierdzeniamatematycznego, a także na pewne podobieństwo między uczniem a osobą wykształconąmatematycznie w posługiwaniu się wnioskowaniem empirycznym.
Rocznik
Tom
39
Opis fizyczny
Daty
wydano
2017
online
2018-01-23
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v39i0_6340
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.