PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 38 |
Tytuł artykułu

Cognitive activation through mathematics tasks in the context of centralised examinations on ISCED 2 Level, using the example of North-Rhine Westphalia

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
This study analyses the cognitive activation through mathematics tasks in the context of the centralised examination- Zentrale Pr¨ufung 10 (ZP 10) – administered in North-Rhine Westphalia. Cognitive activation, here, is understood as being one characteristic within a range of curricular, content-related and cognitive categories that can potentially be activated in the course of the solution process of a given task. Here, it is fundamental to first consider obligatory curricular standards as well as to categorise mathematics tasks in terms of their function. This first section is then followed by the analysis of the cognitive requirements of the complete set of test tasks used between 2007 (introduction of ZP 10) and 2016 (N = 1706).
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
38
Opis fizyczny
Daty
wydano
2016
online
2017-01-01
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v38i0_1931
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.