PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 37 |
Tytuł artykułu

Didactical situations in building chidlren’s ideas about matematical concepts in preschool education

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
If we want to understand how children in preschool period build their ideas of mathematical concepts, we must explore the educational environment, i.e. situations that are organized in kindergarten, and the role of children and the educator in them. This paper focuses on identification of the phenomena that accompany the process of “evolution” of mathematical concepts in a preschool child’s cognition in the environment of institutional preschool education. The basic methodological approach to the research was the grounded theory. Using axial coding the various subcategories were identified within the frame of the so called paradigmatic model according to Strauss and Corbin (1999). On their basis a model of a didactical situation in the environment of a kindergarten was developed. The theoretical framework was Brousseau’s Theory of Didactical Situations.
Słowa kluczowe
PL
 
EN
 
Rocznik
Tom
37
Opis fizyczny
Daty
wydano
2015
online
2015-12-31
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v37i0_843
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.