Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 37 |

Tytuł artykułu

Didactical situations in building chidlren’s ideas about matematical concepts in preschool education

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

EN
If we want to understand how children in preschool period build their ideas of mathematical concepts, we must explore the educational environment, i.e. situations that are organized in kindergarten, and the role of children and the educator in them. This paper focuses on identification of the phenomena that accompany the process of “evolution” of mathematical concepts in a preschool child’s cognition in the environment of institutional preschool education. The basic methodological approach to the research was the grounded theory. Using axial coding the various subcategories were identified within the frame of the so called paradigmatic model according to Strauss and Corbin (1999). On their basis a model of a didactical situation in the environment of a kindergarten was developed. The theoretical framework was Brousseau’s Theory of Didactical Situations.

Słowa kluczowe

PL
EN

Rocznik

Tom

37

Opis fizyczny

Daty

wydano
2015
online
2015-12-31

Twórcy

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v37i0_843
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.