PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 37 |
Tytuł artykułu

Using Student-Friendly Tasks to promote mathematical understanding in a middle school classroom

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Focusing not only on procedural skills, but also on conceptual understanding, is a very important aspect of teaching mathematics. One possible way to promote students’ understanding is to use problem solving in the classroom. The two key elements of designing a problemsolving activity are selection of the task and organization of the instructions. In this article, a new category of tasks, named Student-Friendly Tasks, is characterized, and a way to use these tasks in the classroom is proposed. One task fitting this category has been chosen, and the process of solving it, by a group of students and by individuals, is analysed in detail. The claim is that this proposal can serve as a didactic tool to engage students in mathematical reasoning and help them develop a deep understanding of mathematics.
Słowa kluczowe
PL
 
EN
 
Rocznik
Tom
37
Opis fizyczny
Daty
wydano
2015
online
2015-12-31
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v37i0_842
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.