PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 37 |
Tytuł artykułu

Introducing additive compare problems – traditional vs. constructivist approach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
In the article I have presented a proposal to amend the existing methodology of teaching to solve additive compare word problems by introducing a curriculum based on the constructivist approach.When the sets are not equal and one set has more elements than the other, a surplus of is visible and one can ask a natural question: How many more?The results of the constructivist introduction to teaching additive compare problems proved to be optimistic. Almost all pupils succeeded in simple situations, answering the question: How many more?, although they had not studied these issues at school. This suggests that the pupils beginning school education already possess some extracurricular personal knowledge on the subject.
Słowa kluczowe
PL
 
EN
 
Rocznik
Tom
37
Opis fizyczny
Daty
wydano
2015
online
2015-12-31
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v37i0_841
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.