PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 36 |
Tytuł artykułu

Traits of geometrical language used by future mathematics teachers

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The paper presents a research on how future mathematics teachers use mathematical language and how they transmit and communicate their reasoning. The aim of the research was to elaborate on the characteristics of geometrical language used by students during transforming verbal information into figural one and vice versa. The results show the difficulty in expressing one’s thoughts by formal language. Meanings can be easily distorted because of the use of colloquial language that causes lots of ambiguities. The conclusions driven from relevant research depict the role that intuition plays in expressing mathematical thoughts. Moreover, it is not as easy as it may appear to transform verbal information into figural one, and figural into verbal one. However, teaching and developing these competences should be an integral part of mathematics education.
Rocznik
Tom
36
Opis fizyczny
Daty
wydano
2014
online
2015-01-29
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v36i0_692
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.