PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 35 |
Tytuł artykułu

A story-telling approach to the introduction of the multiplicative structure at kindergarten

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
We present a design study based on a story-telling approach, to introduce multiplicative thinking at Kindergarten with an algebraic perspective. Starting from some theoretical assumptions about the use of narration in Math Education and about the psychological roots of multiplication, we build a suitable narrative context in order to promote children’s actions consistent with such roots.We analyse the development of this path and its management, emphasizing the special role played by the dialectics between actions upon objects and representations.
Słowa kluczowe
PL
 
EN
 
Rocznik
Tom
35
Opis fizyczny
Daty
wydano
2013
online
2014-02-26
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v35i0_531
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.