Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 30 |

Tytuł artykułu

Wpływ kalkulatora graficznego na rozwijanie wybranych aktywności matematycznych u uczniów wieku 13-16 lat

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Współczesny człowiek funkcjonuje w sytuacji spoaecznej, zdeterminowanej obecnością technologii. Elektroniczne karty płatnicze znajdują coraz większe grono odbiorców, bezgotówkowe operacje internetowe umożliwiają rodzicom swobodne finansowe wspieranie dzieci studiujących poza miejscem zamieszkania, posiadaczami telefonów komórkowych są już nawet gimnazjaliści, a interaktywne zabawki umilają życie najmłodszym. W obliczu tych przeobrażeń przed nauczycielem stają nowe zadania, wynikające z konieczności przygotowania młodego czaowieka do funkcjonowania w świecie, w którym dostęp do informacji ma już charakter nieograniczony, a większośc działań ludzkich ulega automatyzacji. W swojej pracy doktorskiej podjęaam próbę ujęcia problemu zastosowania technologii informacyjnej w nauczaniu matematyki w sposób diametralnie odmienny, skupiając się przede wszystkim na roli kalkulatora graficznego w procesie kształtowania wybranych aktywności matematycznych. Tym, co w głównej mierze odróżnia opisywane przeze mnie badania od innych obejmujących podobną problematykę, jest próba opisania przebiegu realizacji pewnej całościowej koncepcji dydaktycznej w celu jej weryfikacji w warunkach szkolnych.

Słowa kluczowe

PL

Rocznik

Tom

30

Opis fizyczny

Daty

wydano
2007
online
2010-07-14

Twórcy

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_dm_v30i0_9
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.