PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 7 |
Tytuł artykułu

Syllabi of mathematics taught in secondary school in the interwar period

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
PL
Po odzyskaniu niepodległości Polski, na bazie systemów szkolnych pozostawionych przez trzy różne państwa zaborcze, zostało zorganizowane polskie szkolnictwo według koncepcji wypracowanych przez środowiska nauczycielskie. W ciągu 20 lat dokonywano w nim wielu korekt, aż do wprowadzenia zasadniczej reformy szkolnej w roku 1932. W artykule omówione są programy nauczania matematyki dla szkół średnich, ich kolejne zmiany i społeczne oczekiwania stawiane przed matematycznym kształceniem. Dość szczegółowa analiza programów nauczania, poparta opiniami w prasie nauczycielskiej ówczesnej i późniejszej, pozwala na stwierdzenie, że klimat wokół nauczania matematyki w okresie międzywojennym był tak dobry, jak nigdy przedtem ani potem.
EN
After regaining independence Polish educational system was organized according to the concept developed by teaching circles and based on the educational systems left by three different partitioners. During 20 years many corrections had been made until the introduction of the fundamental educational reform in 1932. In this article syllabi of mathematics taught in secondary school, their subsequent changes and social expectations of mathematical education are being described. Quite detailed analysis of educational systems, backed up with opinions from the teaching press of the time and later, allows the statement that the atmosphere of teaching of mathematics in the interwar period was as good as it never was before or after it.
Rocznik
Tom
7
Opis fizyczny
Daty
wydano
2013
online
2014-05-18
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14708_am_v7i0_573
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.