Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 34 | 3 | 641-646

Tytuł artykułu

A Note on a Broken-Cycle Theorem for Hypergraphs

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Whitney’s Broken-cycle Theorem states the chromatic polynomial of a graph as a sum over special edge subsets. We give a definition of cycles in hypergraphs that preserves the statement of the theorem there

Wydawca

Rocznik

Tom

34

Numer

3

Strony

641-646

Opis fizyczny

Daty

wydano
2014-08-01
otrzymano
2012-10-04
zaakceptowano
2013-02-14
online
2014-07-16

Twórcy

  • Hochschule Mittweida, University of Applied Sciences Faculty Mathematics / Sciences / Computer Science Technikumplatz 17, 09648 Mittweida, Germany

Bibliografia

  • [1] C. Berge, Hypergraphs, Vol. 45 (North-Holland Mathematical Library, North- Holland, 1989).
  • [2] K. Dohmen, A broken-circuits-theorem for hypergraphs, Arch. Math. 64 (1995) 159-162. doi:10.1007/BF01196637[Crossref]
  • [3] F.M. Dong, K.M. Koh, and K.L. Teo, Chromatic polynomials and chromaticity of graphs (World Scientific Publishing, 2005).
  • [4] P. Jégou and S.N. Ndiaye, On the notion of cycles in hypergraphs, Discrete Math. 309 (2009) 6535-6543. doi:10.1016/j.disc.2009.06.035[Crossref]
  • [5] M. Trinks, Graph polynomials and their representations, PhD Thesis, Technische Universität Bergakademie Freiberg, (2012).
  • [6] H. Whitney, The coloring of graphs, Proc. Natl. Acad. Sci. USA 17(2) (1931) 122-125. doi:10.1073/pnas.17.2.122[Crossref]
  • [7] H. Whitney, A logical expansion in mathematics, Bull. Amer. Math. Soc. 38(8) (1932) 572-579. doi:10.1090/S0002-9904-1932-05460-X[Crossref]

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.doi-10_7151_dmgt_1734
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.