PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2003 | 1 | 2 | 169-183
Tytuł artykułu

Sets with two associative operations

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In this paper we consider duplexes, which are sets with two associative binary operations. Dimonoids in the sense of Loday are examples of duplexes. The set of all permutations carries a structure of a duplex. Our main result asserts that it is a free duplex with an explicitly described set of generators. The proof uses a construction of the free duplex with one generator by planary trees.
Słowa kluczowe
Wydawca
Czasopismo
Rocznik
Tom
1
Numer
2
Strony
169-183
Opis fizyczny
Daty
wydano
2003-06-01
online
2003-06-01
Twórcy
  • A.M. Razmadze Mathematical Inst.
Bibliografia
  • [1] M. Aguiar and F. Sottile: Structures of the Malvenuto-Reutenauer Hopf algebra of permutations, Preprint (2002), http://front.math.ucdavis.edu/math.CO/0203282.
  • [2] J.-L. Loday: “Algébras ayant deux opérations associatives (digébres)”, C. R. Acad. Sci. Paris Sér. I Math., Vol. 321, (1995), pp. 141–146.
  • [3] J.-L. Loday: “Dialgebras”, In: Dialgebras and related operads, Lecture Notes in Math. 1763, Springer, Berlin, 2001, pp. 7–66.
  • [4] J.-L. Loday: “Arithmetree”, J. of Algebra, Vol. 258, (2002), pp. 275–309. http://dx.doi.org/10.1016/S0021-8693(02)00510-0
  • [5] J.-L. Loday and M. O. Ronco: “Order structure on the algebra of permutations and of planar binary trees”, J. Algebraic Combin., Vol. 15, (2002), pp. 253–270 http://dx.doi.org/10.1023/A:1015064508594
  • [6] J.-L. Loday and M. O. Ronco: Trialgebras and families of polytopes, Preprint (2002), http://front.math.ucdavis.edu/math.AT/0205043.
  • [7] B. Richter: Dialgebren, Doppelalgebren und ihre Homologie, Diplomarbeit, Universität Bonn, 1997, http://www.math.uni-bonn.de/people/richter/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.doi-10_2478_BF02476006
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.