PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 13 | 1 |
Tytuł artykułu

Three open problems and a conjecture

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In this paper we solve three open problems and a conjecture related to the calculations of some classes of multiple series posed by Furdui in [1].
Wydawca
Czasopismo
Rocznik
Tom
13
Numer
1
Opis fizyczny
Daty
otrzymano
2015-06-03
zaakceptowano
2015-10-16
online
2015-10-30
Twórcy
autor
  • School of Science, Shandong University of Technology, Zibo, Shandong, 255049, China
  • School of Science, Shandong University of Technology, Zibo, Shandong, 255049, China
Bibliografia
  • [1] Furdui O., Limits, Series and Fractional Part Integrals. Problems in Mathematical Analysis, Springer, New York, 2013
  • [2] Boros G., Moll V.H., Irresistible Integrals, Symbolics, Analysis and Experiments in the Evaluation of Integrals, CambridgeUniversity Press, Cambridge, 2004
  • [3] Blümlein J., Broadhurst D.J., Vermaseren J.A.M., The multiple zeta value data mine, Comput. Phys. Commun., 2010, 181,582–625[WoS]
  • [4] Lewin L., Polylogarithms and Associated Functions, North-Holland, Amsterdam, 1981
  • [5] Srivastava H.M., Choi J., Series Associated with the Zeta and Related Functions, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 2001
  • [6] Li-Chien S., Remarks on some integrals and series involving the Stirling numbers and ξ(n), Trans. Am. Math. Soc., 1995,347 (4), 1391–1399
  • [7] Bromwich T.J.I’A., An Introduction to the Theory of Infinite Series, 3rd ed., AMS Chelsea Publishing, Providence, Rhode Island,1991
  • [8] Medina L.A., Moll V.H., A class of logarithmic integrals, Ramanujan J., 2009, 20, 91–126[WoS]
  • [9] U. Abel, A solution to Open Problem 3.137 by O. Furdui on multiple factorial series [arXiv:1508.04315]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.doi-10_1515_math-2015-0069
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.