PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
1999 | 134 | 3 | 203-206
Tytuł artykułu

A note on the hyperreflexivity constant for certain reflexive algebras

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Using results on the reflexive algebra with two invariant subspaces, we calculate the hyperreflexivity constant for this algebra when the Hilbert space is two-dimensional. Then by the continuity of the angle for two subspaces, there exists a non-CSL hyperreflexive algebra with hyperreflexivity constant C for every C>1. This result leads to a kind of continuity for the hyperreflexivity constant.
Słowa kluczowe
Kategorie tematyczne
Czasopismo
Rocznik
Tom
134
Numer
3
Strony
203-206
Opis fizyczny
Daty
wydano
1999
otrzymano
1996-06-17
poprawiono
1998-11-23
Twórcy
  • Department of Mathematical Science, Graduate School of Science and Technology, Niigata University, Niigata 950-2181, Japan , tosaka@qed.sc.niigata-u.ac.jp
Bibliografia
  • [1] M. Anoussis, A. Katavolos and M. S. Lambrou, On the reflexive algebra with two invariant subspaces, J. Operator Theory 30 (1993), 267-299.
  • [2] W. Argyros, M. S. Lambrou and W. Longstaff, Atomic Boolean subspace lattices and applications to the theory of bases, Mem. Amer. Math. Soc. 445 (1991).
  • [3] W. Arveson, Ten Lectures on Operator Algebras, CBMS Regional Conf. Ser. in Math. 55, Amer. Math. Soc., Providence, 1984.
  • [4] A. Katavolos, M. S. Lambrou and W. Longstaff, The decomposability of operators relative to two subspaces, Studia Math. 105 (1993), 25-36.
  • [5] M. S. Lambrou and W. Longstaff, Unit ball density and the operator equation AX=YB, J. Operator Theory 25 (1991), 383-397.
  • [6] M. Papadakis, On hyperreflexivity and rank one density for non-CSL algebras, Studia Math. 98 (1991), 11-17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.bwnjournal-article-smv134i3p203bwm
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.