Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Treść / Zawartość
Pełne teksty:
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
We consider the one-colour triangle avoidance game. Using a high performance computing network, we showed that the first player can win the game on 16 vertices.
Słowa kluczowe
Kategorie tematyczne
Wydawca
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
181-185
Opis fizyczny
Daty
wydano
2012
otrzymano
2010-12-08
poprawiono
2011-03-07
zaakceptowano
2011-03-08
Twórcy
autor
- Institute of Mathematics, Technical University of Lodz, Łódź, Poland
autor
- Department of Mathematics, West Virginia University, Morgantown, WV 26506-6310, USA
Bibliografia
- [1] S.C. Cater, F. Harary and R.W. Robinson, One-color triangle avoidance games, Congr. Numer. 153 (2001) 211-221.
- [2] F. Harary, Achievement and avoidance games for graphs, Ann. Discrete Math. 13 (1982) 111-119.
- [3] B.D. McKay, nauty Users Guide (Version 2.4), http://cs.anu.edu.au/~bdm/nauty/.
- [4] B.D. McKay, personal communication.
- [5] P. Prałat, A note on the one-colour avoidance game on graphs, J. Combin. Math. and Combin. Comp. 75 (2010) 85-94.
- [6] Á. Seress, On Hajnal's triangle-free game, Graphs and Combin. 8 (1992) 75-79, doi: 10.1007/BF01271710.
- [7] D. Singmaster, Almost all partizan games are first person and almost all impartial games are maximal, J. Combin. Inform. System Sci. 7 (1982) 270-274.
- [8] A UNIX script and programs written in C/C++ used to solve the problem, http://www.math.wvu.edu/~pralat/index.php?page=publications.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.bwnjournal-article-doi-10_7151_dmgt_1596