Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 32 | 1 | 181-185

Tytuł artykułu

The first player wins the one-colour triangle avoidance game on 16 vertices

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
We consider the one-colour triangle avoidance game. Using a high performance computing network, we showed that the first player can win the game on 16 vertices.

Słowa kluczowe

Wydawca

Rocznik

Tom

32

Numer

1

Strony

181-185

Opis fizyczny

Daty

wydano
2012
otrzymano
2010-12-08
poprawiono
2011-03-07
zaakceptowano
2011-03-08

Twórcy

  • Institute of Mathematics, Technical University of Lodz, Łódź, Poland
  • Department of Mathematics, West Virginia University, Morgantown, WV 26506-6310, USA

Bibliografia

  • [1] S.C. Cater, F. Harary and R.W. Robinson, One-color triangle avoidance games, Congr. Numer. 153 (2001) 211-221.
  • [2] F. Harary, Achievement and avoidance games for graphs, Ann. Discrete Math. 13 (1982) 111-119.
  • [3] B.D. McKay, nauty Users Guide (Version 2.4), http://cs.anu.edu.au/~bdm/nauty/.
  • [4] B.D. McKay, personal communication.
  • [5] P. Prałat, A note on the one-colour avoidance game on graphs, J. Combin. Math. and Combin. Comp. 75 (2010) 85-94.
  • [6] Á. Seress, On Hajnal's triangle-free game, Graphs and Combin. 8 (1992) 75-79, doi: 10.1007/BF01271710.
  • [7] D. Singmaster, Almost all partizan games are first person and almost all impartial games are maximal, J. Combin. Inform. System Sci. 7 (1982) 270-274.
  • [8] A UNIX script and programs written in C/C++ used to solve the problem, http://www.math.wvu.edu/~pralat/index.php?page=publications.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.bwnjournal-article-doi-10_7151_dmgt_1596
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.