PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 34 | 2 | 203-212
Tytuł artykułu

Relative determinant of a bilinear module

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the paper is to generalize the (ultra-classical) notion of the determinant of a bilinear form to the class of bilinear forms on projective modules without assuming that the determinant bundle of the module is free. Successively it is proved that this new definition preserves the basic properties, one expects from the determinant. As an example application, it is shown that the introduced tools can be used to significantly simplify the proof of a recent result by B. Rothkegel.
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Faculty of Mathematics, University of Silesia, ul. Bankowa 14, 40-007 Katowice, Poland
Bibliografia
  • [1] M. Ciemała and K. Szymiczek, On the existence of nonsingular bilinear forms on projective modules, Tatra Mt. Math. Publ. 32 (2005) 1-13.
  • [2] O. Goldman, Determinants in projective modules, Nagoya Math. J. 18 (1961) 27-36.
  • [3] M.A. Marshall, Bilinear forms and orderings on commutative rings, volume~71 of Queen's Papers in Pure and Applied Mathematics (Queen's University, Kingston, ON, 1985).
  • [4] J. Milnor and D. Husemoller, Symmetric bilinear forms (Springer-Verlag, New York, 1973).
  • [5] H.P. Petersson, Polar decompositions of quaternion algebras over arbitrary rings, preprint, 2008. http://www.fernuni-hagen.de/petersson/download/polar-quat-l.pdf
  • [6] B. Rothkegel, Nonsingular bilinear forms on direct sums of ideals, Math. Slovaca 63(4) (2013) 707-724. doi: 10.2478/s12175-013-0130-5.
  • [7] C.A. Weibel, The K-book. An introduction to algebraic K-theory. volume 145 of Graduate Studies in Mathematics (American Mathematical Society, Providence, 2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.bwnjournal-article-doi-10_7151_dmal_1221
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.