Pełnotekstowe zasoby PLDML oraz innych baz dziedzinowych są już dostępne w nowej Bibliotece Nauki.
Zapraszamy na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 143 | 1 | 79-103

Tytuł artykułu

Braided monoidal categories and Doi-Hopf modules for monoidal Hom-Hopf algebras

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
We continue our study of the category of Doi Hom-Hopf modules introduced in [Colloq. Math., to appear]. We find a sufficient condition for the category of Doi Hom-Hopf modules to be monoidal. We also obtain a condition for a monoidal Hom-algebra and monoidal Hom-coalgebra to be monoidal Hom-bialgebras. Moreover, we introduce morphisms between the underlying monoidal Hom-Hopf algebras, Hom-comodule algebras and Hom-module coalgebras, which give rise to functors between the category of Doi Hom-Hopf modules, and we study tensor identities for monodial categories of Doi Hom-Hopf modules. Furthermore, we construct a braiding on the category of Doi Hom-Hopf modules. Finally, as an application of our theory, we get a braiding on the category of Hom-modules, on the category of Hom-comodules, and on the category of Hom-Yetter-Drinfeld modules.

Słowa kluczowe

Rocznik

Tom

143

Numer

1

Strony

79-103

Opis fizyczny

Daty

wydano
2016

Twórcy

  • Department of Mathematics, Zhejiang University, Hangzhou, 310027, P.R. China
  • School of Mathematics and Statistics, Guizhou University of Finance and Economics, Guiyang, 550025, P.R. China
  • School of Mathematical Sciences, Qufu Normal University, Qufu 273165, P.R. China
  • School of Mathematics and Finance, Chuzhou University, Chuzhou 239000, P.R. China
  • Department of Mathematics, Nanjing University, Nanjing 210093, P.R. China

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.bwnjournal-article-doi-10_4064-cm6509-12-2015
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.